Nattsuddat förtroende

Här i huset är det jag som har nattvakten. Först tittar jag till Tina som snusar o snarkar, vilka läbbiga typer som helst skulle kunna ta sig in här o hon skulle inte ens höja på ögonbrynet. Möjligen nedlät hon sig till att vifta på svansen. Vilket ansvar!

Ja, sen fortsätter jag ut i köket, nähä inga matrester nånstans, lyssnar vid ytterdörren, inget skumt på gång, spanar av vardagsrummet o sen smyyyger jag förbi källartrappan. Sen väcker jag matte o säger att allt är OK. Känner på mig att jag är mest nöjd själv, konstigt.

Undra på att jag behöver en sovmorgon då o då!


Kommentarer
Postat av: sasha

Jag har också så sega människor. De fattar inte alls att jag vill komma ut nån gång ibland mitt på natten. Då sätter jag mig på köksgolvet istället.

2007-11-17 @ 15:25:22
Postat av: Calle

Det gör du rätt i. Man måste visa dom att man menar allvar.

2007-11-17 @ 16:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0