På resande tass

Har varit bortrest ett tag, dragit in frisk fjälluft i noskanalerna. Skapligt logi, fast trångt. Jag behöver space som ni vet. Tack o lov fanns det desto mer av den varan utomhus.

Maten var riktigt riktigt bra. Vad sägs om renytterfilé - eller var det inner? Inte ens  min kräsna gom kunde avgöra. Tjäderbröst, mummmmms. Tänk om jag fått chansen att lägga ned tjädern själv! Jag jagade i alla fall två harar på flykten. 

Här hemma är det en ekorre som håller på att reta gallfeber på mig. Jag sitter  fast så jag kan bara jaga honom en liten bit. Fegskiten far som en oljad blixt upp i granen, sitter där o klapprar med gaddarna. Klappra på du din attans, jämansch retsticka o tacka din lyckliga stjärna att jag har självbehärskning o tålamod.

Jag sover - vilar - mycket utomhus numera. Solen värmer så skönt på ryggen, magen o överallt där jag låter den komma åt.

Kommentarer
Postat av: Lars N.

Jasså jaha. Jag vill också åka till fjällen (avundsjuk!). Vi har också ekorrar utanför vår lägenhet. Men dom är ju så fina och snälla.

2008-06-04 @ 18:12:02
Postat av: sasha

Jag ska satsa på att bli jakthund, möss och rådjur med insaslag av ekorrar. Jag tar möjligen hjälp av farbror när det gäller skällandet men själva jagandet sköter jag själv. Gubbenhar ingen ork nu för tiden.

2008-06-04 @ 21:18:39
Postat av: julle

Jag har saknat dig - men det vet du ju redan.

2008-06-05 @ 18:57:14
Postat av: Johanna

Fjällen är skönt, ska nog åka själv en sväng i sommar uppåt. Ekorrar vilka söta djur, så du vill fånga dem? Tror det är bäst att du vilar och hittar på många andra hyss...



Ha det bäst!



Luciano, Felicia, Livia och Zlatan

2008-06-10 @ 15:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0