Fridens liljor ...

 ... har lägrat sig över oss alla, små som stora, rädda som orädda. Tant Iris ligger o snarkar på kökssoffan, bombnedslaget Vilda tar tog igen sig i hallen o Calle o har lyckas lägga beslag på bästa fällen där  han ligger på span.  Vi har lufsat i snön, fått i oss lite mat o det nya året har börjat riktigt bra.

Jag hörde knappt en enda smäll för här var det livat, här var det glatt, här var det nåt i mormors hatt o människorna tycktes ha trevligt. Mycke' mat åt dom, men tror nån att jag bad att få? Nänä. Jag vet att uppföra mig när jag är borta. Först fram på småtimmarna var jag i säng.

Tant Iris försökte leka med mig igår, när vi var på kvällspromenad. Jag sa ifrån direkt. Är man prinsessa av Rumänien, Lyckseles leading lady tillika Top Model 2008 då leker man inte hur som helst o när som helst.

Det finns hur mycket intressanta dofter som helst här på gården. Massor att undersöka fortfarande. Ska bara vila mig en stund till, sen ska jag återuppta sniffandet. Mycke' är det ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0