De' e mycke' nu

Här är full fart på dagarna. Först ska jag hälsa Julle o Sasha o deras människa välkommen på morgonen,  sen jobbar jag fram till 11-snåret.

Då har bilen kört fram o vi åker iväg, hela surven, jag o Julle o Calle o Sasha. Vi har provat en hel del nya stråk, härom dan var det riktigt äventyrligt. Vi pulsade i snö, kom fram till en smal bro med öppet vatten inunder o över bron blåste det minst halv storm. Sasha, en tvärhand hög, hon fick lä i skidspåret, men Julle o jag vi insåg faran o la in backen.  Calle låg i bakhåll o inväntade händelsernas utveckling.

Vi vände o gick tillbaka, inte riskerar man liv o lem för att få lite frisk luft o dra in nya dofter. Då visade sig att människan kört fast i en snödriva. Som hon fick skotta, utan spade! Haha! Sen kom plogbilen, från andra hållet o det fanns inte plats för oss båda. Vem tror ni backar, en stor plogbil eller en liten riskokare?

Hundpraterskan sa att min människa inte alltid vet sitt bästa. Det tycks stämma. Hon kanske trodde sig ha fyrhjulsdrift på riskokaren?

Skönt att vara hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0