Back to basics

Nu är dom hemma igen! Slut korv, slut smågodis. I stället är det ut o gå, i ur o skur. Nä inte det sista, då sätter jag mig på min välformade rumpa o där sitter jag. T ex i morse. Jag räknade ut att vi skulle gå exakt samma runda som igår, man kan ju bli uttråkad för mindre. Tur att Julle ringde o ville ha sällskap ut i skogen. Jag piggnade till på direkten.

Den nya lilla donnan var med också, hon försökte sätta sig på mig faktiskt. Hmpf! Tur att jag inte tillhör den långsura typen. Vi ska nog komma överens, hon verkar ha lätt att fatta. Hon ser väldigt högdragen ut, nosen i vädret, hög svansföring o stegar iväg som en extra-small mini-minimal älgkalv.

Om sanningen ska fram, o det ska den ju, så är jag väldigt, väldigt glad att mina människor är hemma igen.

Kommentarer
Postat av: Ada

...men, vadå...? Jag visste ju inte bättre och så fick jag så rysligt med skäll av matte sen... jag ska aldrig göra om det .... tror jag...

2008-08-09 @ 17:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0