Mattemotion

Om matte kunde lära sig att titta på klockan så kanske vi hade kommit i tid och jag hade inte behövt ha henne flåsande i kopplet efter mig för att hinna ifatt gänget där framme. Länge såg jag bara baken på Julle innan jag hann upp han. I och för sig en ovanlig syn. Det brukar vara tvärtom.

Idag gjorde jag en ny bekantskap igen. Mitt nätverk vidgar sig. Det var en ung, mörkhårig jänta, hon o Sasha rejsade runt i lingonriset och bar pinnar. Och ingen verkar vilja ta Julle-stackar'n på allvar. Själv håller jag helst en viss distans, en mogen dam i min ålder har lämnat vissa barnsliga nöjen bakom sig.

Om matte haft förstånd att använda sig av den där mojängen med trampor o styre, som står o samlar damm nere i källaren, hade hon säkert andats lugnare när vi kom fram. Och inte varit lika röd i fejset. Hoppas hon har lärt sig nåt av det här, men jag misströstar.

Jag gick med hela vägen, ända bort till kroken och skulle gärna ha fortsatt en bit till. Kände mig i superfin form. Som Susanna Kallur ungefär. Men de här vanemänniskorna dom vänder där och då får jag  vackert följa med. Fast sen blev jag hämtad. I bil. Av husse, stormatte o storhusse.

Att trampa omkring i den där lervällingen innebär att bli duschad. Så nu är jag ren o fin igen. Kan meddela att Calle fick frispel sen han duschat. For omkring som en vettvilling, gjorde han. Bäddade om husses säng och hade sig. Sen slocknade han.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Din stackars lilla fina vovve. Att du ska ha sånt besvär med matten din. Hon har kanske lite svårt med siffror och matte (hahaha) men hon kan ju vara bra ändå. Det är en himla tur att du orkar dra henne när hon inte riktigt "hänger med" i andra ändan av kopplet.
Julle o Sasha är också trötta, så pass att de inte orkar skriva nåt själva idag

2007-09-04 @ 20:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0