Skitväder o snorungar

Jag går inte ut i det här skitvädret. Visserligen är jag jämn och stabil till humöret, men det här tar priset. Måste duscha, måste torkas. Nä. Jag stannar inne. Sådeså. Går bara ut när jag ska på toaletten, som ligger alldeles intill grannens gård. Kackar inte i eget bo. Eller, om det är riktigt sent, mörkt o kallt, då pinkar jag faktiskt alldeles nedanför trappan. Tycker det bara ser uppiggande ut med gul snö. Till påsk o allt.

Förresten har jag fått följa med till hästarna. Där har dom en hund, en liten snärta som fattar nada. Jag vill inte leka, är inte road av såna barnsligheter. Tror nån att hon förstår sig på vanligt enkelt hundspråk som att vända bort huvet. Icke! Jag var tvungen att ta till brösttonerna. Nån halvsekund eller så förstod hon väl nånting, men det verkar inte vara vidare bevänt med minnet heller. Dessa tonåringar. 

Jag måste ju hålla ett öga på Calle också. Han förstår ju inte alls att freda sig, gömmer sig bara bakom morsans kjolar. 

Som varande äldst, klokast och den mer erfarna har jag lite att stå i, som ni förstår.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0