Moster Iris

Vilar ut på kökssoffan

Min moster Iris vandrade över regnbågsbron idag. Hon var väldigt förstående mot mig, hon kunde se om jag vågade leka eller inte. Hon var jättesnäll också.  Moster Iris var border collie och mycket duktig på att valla kossor. Hennes sista uppdrag var att söka rätt på en kalv o skicka den till sin mamma. Det gjorde hon bara nån dag innan hon blev sjuk och inte orkade mera.  


Jag önskar att jag kunde bli lika modig som moster Iris, men kossorna är så stora o så många o jag är bara liten o skraj.

Hälsa till Tess på andra sidan regnbågsbron från min husse o matte! Hälsa också till sköldpaddan Frida som jag aldrig träffat, bara hört talas om.


Kommentarer
Postat av: julle

Jo, kossor är stora men de är ändå nästan lika skraja som du om du bara skäller på dem lite. Det är MYCKET värre med elstängslet!

2008-06-24 @ 12:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0