Reportage

RUMÄNSK GLÄDJESPRIDARE VÄXER I TILLTRO, MOD OCH STYRKA

Den rumänska hunden Calle har i dagarna setts pinka med lyftat bakben, en händelse av stor betydelse för Calle och hans närmaste omgivning. Han har dessutom lekt med sina grannar, Hessu o Lordi, två svenska fyrbeningar. Vid en lunchpromenad häromdagen sågs han dessutom hälsa artigt och belevat på två för honom vilt främmande karlar.

Till vår utsände reporter säger Calle att han tränat en hel del leksport med sin PT, Sasha, även hon av rasen Rumänsk Glädjespridare.

- Mitt framgångsrika benlyftarpink beror också på den regelbundna träningen med dagliga jämfota upphopp (utan ansats) i sängen. För att dämpa nedslaget har jag en speciellt framtagen landningsdyna. En medfödd svaghet i "bakvagnen" gör att jag haft litet svårt med balansen tidigare, säger Calle. Naturligtvis tar jag dagliga promenader, regelbundenhet är A och O vid fysisk träning, påpekar Calle.

- Det påstås att du hade stöd av en buske vid benlyftarpinket, vad säger du om det?

- Helt fel, säger Calle o ruskar energiskt på huvudet, busken råkade stå just där min välriktade stråle hamnade. Tina, min mentor, kan för övrigt intyga att det var på det viset.

Huvudrusk
I bakgrunden den utpekade busken.

- I mitt arbete, träffar jag dagligen en massa karlar, fortsätter Calle, så jag har ju börjat vänja mig med såna och att de kan se ut hur som helst utan att vara farliga.

Vi har förgäves sökt Sasha för en kommentar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0