Gentlemän emellan

Min människa är hemma igen, sen i måndags.  Hon kråmade sig o gjorde sig till men jag höll mig på min kant, jag. Tänkte att hon skulle få sig en tankeställare.

Mimmi heter en av mina senaste kvinnliga bekantskaper. Hon är Cavalier King Charles och en riktig goding som jag får hälsa på hur lätt som helst, hon låter mig nosa både bak o fram o hon luktar JÄTTEGOTT! Vi kommer så bra överens, tycker jag, för hon är inte ett dugg framfusig. Hon bara står där o sen jag nosat i två sekunder går vi åt var sitt håll. Jag ägnar en sekund åt vardera änden, så att säga.

Gentlemän emellan,  man vill ju inte att damerna ska falla pladask heller, då blir det ju ingen tid till själva uppvaktningen, visst är det så?


Kommentarer
Postat av: Tina

Ingen risk, Calle. Du tycks sakna ett visst mått av självinsikt. De flesta damer tycks undvika dig, så du kommer inte ens i närheten av att se nån dam pladaska.

2007-12-19 @ 09:27:06
Postat av: Anonym

Hej besök gärna min blogg och besvara dagens fråga :)

2007-12-19 @ 09:34:41
URL: http://maaango.blogg.se
Postat av: Lars

Jag är så imponerad att du kan skriva en blogg, du har ju inga fingrar!! Går det bra att använda tassarna?

P.S. Det var Tina som tyckte du var en "virrpanna".

2007-12-19 @ 16:20:06
Postat av: Calle

Du ser ju att det går jättebra!! Tassar kan användas till en hel del. Att klia sig med o lämna doftspår med. Till exempel.

Ja, just det ja, Tina var det som tyckte jag var en "virrpanna". Hon tycker så mycket ... om mig.

2007-12-19 @ 21:04:30
Postat av: cola/dessa/jeppe

Hej Calle !

Min matte brukar läsa din o Tinas blogg: en del av era vedermödor har även jag upplevt här i Täfteå.
Fast du har ju en Tina i ganska samma storlek: det har INTE jag: Dessa är större o Jeppe är STOR ! så liten han är i ålder ( bara skitunge på 9 mån).. men jag kan minsann visa vem som bestämmer: JAG ! Fast matte o husse bestämmer över mig :(
Nå väl , hoppas du dyker upp på nästa hundträff i Umeå, så att man får busa med lite polare i samma höjd s.a s...

Fast :"liten men tuff!" stämmer nog rätt bra på oss
knähunds modeller.......

Ge matte en stor hundpuss från oss alla: hon kan få bbli landets smällar upprors general, så bra som
hon är på det där ....!

2007-12-19 @ 23:33:32
Postat av: julle

Självklart bör damerna falla pladask. Det gör ju jag...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0