Vild, fri o lycklig

Först går jag snällt o belevat utan koppel, sen springer jag iväg, snabbare än Lucky Luke drar sin revolver, han gör det snabbare än sin egen skugga.

På inkallningen reagerar jag låååångsamt, mycket långsamt, kommer sen i en sjujäkla fart, tvärnitar precis framför tassarna på Julles matte, hämtar upp godiset, tackar o drar iväg igen. Upprepar det några gånger för att visa min goda vilja o att jag har fått en viss uppfostran. Julle o jag passar på att gnugga nosarna i de snöfläckar som finns kvar. På Julles mattes blogg finns bild på mitt nosgnugg.

Sen drar jag så det ryker under trampdynorna. Uppförsbacke, motlut, motvind, pyttsan. Här kommer jag o inget kan hindra mig. Kastar mig utför hoppbacken, genom snårskogen, hej o hå vad går, ingen hinner upp mig ... Åååh, jag är är lycklig! Såå lycklig!


Naturligtvis fick jag sitta o vänta på att dom skulle plocka upp mig. Var hade dom hållit hus hela tiden?


Kommentarer
Postat av: lisa

ha en forsatt trevlig kväll! :)

2008-05-11 @ 21:23:24
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: Anonym

Hade hon haft sina korvbitar med sig tror jag att du skulle ha stannat längre stund, eller hur?

2008-05-11 @ 21:31:02
Postat av: sasha & julle

Det var vi, det.

2008-05-11 @ 21:32:00
Postat av: Melvin

det är så mysigt med husdjur

2008-05-11 @ 21:45:23
URL: http://betonme.blogg.se
Postat av: Lars N.

"snabbare än Lucky Luke drar sin revolver" - HA! Det tror ja på när jag ser det. Om du gör det ska jag klia dig så där skönt som du tyckte om för ett år sen tills mina fingrar ramlar av!

2008-05-14 @ 17:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0