Krismedvetande

Människan påstår att hon genomlevt en kris. Lite feber, skurit sig i fingret, slagit skallen i en skåpdörr. Hur det nu kunde gå till, hon når ju knappt upp, överskåpet alltså ...

Hon vet inte vad kris vill säga. Fattas bara att hon säger att hon är kränkt också. Hon blev väl överfallen av skåpdörren o  kniven kom rusande o hon hann inte undan. Tillåt mig le.

Idag har jag i alla fall fått en promenad med Julle o Sasha, å så Calle han hänger ju alltid med. Kändes skönt att få komma hemifrån ett tag. Det har ju varit helg så jag inte arbetat så mycket precis. Umgås med sjuklingar hela dagarna (sjuk o sjuk?) blir lite trist, även om jag har talanger som en Florence Nightingale.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0