Hej vilt

Calle o jag träffade en älg idag. Ja, jag visste inte då, att det var en älg. Han bara stod där o glodde o glodde, precis där vi skulle gå så jag var tvungen ta till värsta morret. Han bara fortsatte glo. Käka blängsylta? Skam till sägandes pep jag iväg bakvägen, vill inte gärna möta en sån där öga mot öga. Då kom Calle farandes o tog till med värsta skället. Tror nån att han, älgen, pep iväg? Han bara stod där o glodde o käkade, käkade o glodde. Å har han inte vandrat vidare så står han han väl fortfarande där o glor o käkar.

Var han står nånstans tänker jag inte avslöja, inte ens under hot. Av släktskäl tar jag inte emot mutor. Annars skulle det nog gå bra.


Kommentarer
Postat av: jennifer

haft en bra dag?

2008-08-26 @ 22:01:40
URL: http://jennifermolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0