Den jag är

Jag är en invandrad gatuhund från Rumänien, en korsning av gu'vetvad. Resultatet blev min charmiga uppenbarelse. Så småningom dyker jag väl upp på bild också. Man ska inte tala om en dams ålder, men gissningsvis är jag i övre medelåldern. Gissningsvis alltså, ingen vet ju säkert.

Har bott här i landet i drygt två år och acklimatiserat mig riktigt bra. Snö gillar jag skarpt, att rulla sig i så det sprutar och komma hem med snöklumpar i pälsen. Regn är det väääärsta som finns! Som det regnade i måndags! Jag har aldrig varit med om värre. Såg ut som en dränkt katt när jag kom hem. Hela pälsvården förstörd den dagen.

Matte envisas med att försöka lära mig olika saker, har t o m varit på kurs. I Piteå. Där blev jag bekant med en trevlig kille. Jag skulle lära mig gå i koppel, jag fattade galoppen i en grisblink. Sen skulle jag lära mig att komma på kommando. Det kan jag också, men bara när jag vill. Till fulländning behärskar jag "sitt", det räcker så bra för min del.

Nu går jag och lägger mig. Det är en dag i morgon också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0