Insatsstyrkan

Jag ingår numera i INSATSSTYRKAN FÖR BORT- O IVÄGSPRUNGEN TINA. Häromdagen stack hon igen, o med vilken fart! Att den där gamla tanten, som mest ligger o slöar hela dagarna kan få upp sån speed är svårt att tro. Det måste ses med egna ögon. Låghalt, korta ben, normalt ganska långsam o bekväm av sig. Nu skydde hon inga hinder, uppför backarna, genom snårskogen, rena störtloppet nerför bergets brantaste sida.  

Betänk att jag hade två människor o två hundar att hålla rätt på samtidigt. Vi tog henne på bar gärning nere på gatan. Där satt hon o såg oberörd ut, inte en tanke på vad hon ställt till med.

Sen har hon mage att begära färdtjänst till jobbet ... . Ja, vad ska man säga??? Jag förstår mig inte på äldre damer. De är så egensinniga på nåt vis.

Sasha är mycket enklare, henne vet jag alltid var jag har. Nämligen runt omkring nånstans.


Kommentarer
Postat av: sasha

YES, "nånstans" runtr omkring är jag alltig. Mest "om-i-kring".

2008-05-18 @ 22:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0