Sjukt

Calle är sjuk, han ligger för ankar sen några dagar. Jag måste passa honom hela tiden.
I förrgår blev matte förkyld, hon snorar o snörvlar, är rödögd o rödnäst. Hon får klara sig  själv, jag har fullt upp med Calle.
Husse blev förkyld idag.
Jag är frisk.

Som Florence Nightingale behöver man inte sakna sysselsättning i den här familjen. Jag undrar bara: hur skulle dom klara sig utan mig? 

På grund av de senaste dagarnas händelser måste jag avstå från Calles erbjudande om att bli min bodyguard. Vilja har han, skälla kan han, vakta kan han, men det brister i fysiken.  Calle får bli President i min fan club i stället.


Kommentarer
Postat av: julle

Om det inte hade varit för mina människor som jag vaktar och beskyddar skulle jag absolut tagit anställning hos dig. Men som det är nu har jag
fullt upp med att hindra "de mina" att gå i rovdjurens vilda gap. Jag VET att de finns i skogen även om de inte visar sig.

2008-01-06 @ 15:35:56
Postat av: Tina

Vi har alla våra kors att bära ...

2008-01-06 @ 19:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0