Dunder o brak

Underliga tider vi lever i. Än snöar det, än regnar det. Det dundrade i hela huset, när snön rasade från taket. Jag trodde det var en jättesmällare o blev tvungen tvärvända i dörren. Gillar inte det där smällandet, blir nästan spysjuk psyksjuk.

I mångt o mycket har jag blivit bättre med åren, men vad smällandet anbelangar, blir det bara värre. Å värre.

Människan har redan gjort tre polisanmälningar om förbjudet smällande. Om det bara hjälpte ... Mina promenader är inskränkta till ett minimum, dels för smällarna, dels för att jag har Calle att ta hand om. Tur i oturen att jag ogillar regn. Ja, med åren har jag förvärvat en del levnadsvisdom också förstås o vet att foga mig efter omständigheterna.

Kommentarer
Postat av: sasha

Det här regnandet är lite underligt och mina tröjor ligger alltid på tork nånstans när jag ska ut igen.

2008-01-17 @ 20:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0