Rymmare o fasttagare

Bragdmedalj borde jag få i väntan på tapperhetsmedaljen. Tina var på rymmen idag, men jag spårade upp henne, lätt som en plätt. Ett tag var det trots allt lite schåigt eftersom jag samtidigt höll koll på att matte såg vilken stig jag valde.

Tina är hopplös, precis när man tror att hon lärt sig att stanna o komma på kommando, då sticker hon. Med en fart så man tror hon har en utombordsmotor i rumpan. Ungefär en kvart var hon på rymmen. Vid en obebodd sommarstuga tog jag henne, hon bara låg där o vilade upp sig sa hon, sen hade hon tänkt dra igen.  Ack vad hon bedrog sig, hon åkte fast med Frolic o torkad blodpudding!

Det är inte allom givet att vara en naturbegåvning vad gäller spår o lydnad i största allmänhet.

Egentligen vet jag inte om det här är en prövning eller ett glädjeämne  ... Vid närmare eftertanke är det nog vett o etikett. Man sticker inte bara så där.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0