Återvändare

Har hållit mig undan offentligheten en längre tid, vilket alla mina fans säkert märkt. Som vissa kändisar vill inte heller jag nöta ut mitt ansikte.

Nåväl, vintern har varit osannolikt sträng. Minus 33 grader, t ex. Jag frös nåt alldeles förfärligt om tassarna när morsan tvingade ut mig för en mycket, mycket liten skitsväng. Det är sällan jag klagar, men nu fick jag ett passande tillfälle. Hade jag kunnat lyfta från marken hade jag gjort det, nu fick hon, mänschan, göra det i stället, lyfta mig alltså, inte sig, dumskallar!  Så blev det hennes tur att klaga. Jag, tung? Jag, svårburen? Hon borde se det som ynnest att bära mig i sina armar.

Jag ogillar för övrigt att bli buren, det är under min värdighet.

Liksom det är under min värdighet att befatta mig med de där små fyrbenta varelserna med lång svans, som smyger sig in i huset där vi tillbringar en del helger nuförtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0